maandag 29 september 2014

Review: Pig Eyes - 2Nd Album (Fetish Records, 2014) (Hardrock)

De uit Stockholm, Zweden, afkomstige band Pig Eyes, die bestaat uit: Calle Henriksson, Henke Palm, Henrik Falcon, Tobias Rask, Benjamin Vallé en Daniel Astgren,  bracht in mei 2012 hun debuut album ”Total Destruction Of The Present Moment” uit via het Fetish Records label uit Zweden.
Ook hun tweede vinyl LP "2ND Album", die tevens als digitale download verkrijgbaar is, verscheen via het zelfde label en is in Noord Amerika via het Electric Assault label uitgebracht en bevat 6 nummers.

De eerste nummer van het album heet "Dirge" en daarin laat de band me kennis maken met hun geweldige mix van hardrock, punk en psychedelica, waarbij de teksten op een agressieve wijze de microfoon in geschreeuwd worden, terwijl de drums in een hypnotiserend ritme gespeeld wordt.
Het volgende nummer heet "Black Bath, Clear Spot" en hierin krijg ik een fantastische melodische progressieve hardrock song te horen, die opnieuw vergezeld gaat van een licht hypnotiserend drumgeluid.
Daarna laat de band me genieten van een lekker in het gehoor klinkend stukje instrumentale gitaarrock, getiteld "Up The River, Part 1", waarin een steeds terugkerend ritme zit en dit nummer  wordt gevolgd door "Silver Dad" en hierin krijg ik een vrij heftige melodische hardrock song te horen met invloeden uit de avant garde en progressieve rock.
In "Warlord" schotelt de band me een swingende hardrock song voor met daarin lichte invloeden van "I Was Made For Loving You" van Kiss en het is dan ook onmogelijk stil te blijven zitten bij dit uitstekende nummer. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Het laatste nummer van het album heet "Up The River, Part 2" en hierin hoor ik de band een schitterende hypnotiserende hardrock song in een gemiddeld tempo spelen.

Pig Eyes heeft me met "2ND Album" een heerlijk stukje afwisselende muziek laten horen, dat niet aan één stijl gebonden is, maar toch de hardrock als een rode draad door hun muziek heeft verweven en ik kan elke liefhebber van hardrock dan ook aanraden hier eens naar te luisteren om net als ik tot dezelfde conclusie te komen, namelijk: Geweldig!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten