maandag 27 juli 2015

Review: Conqueror - Un' Altra Verità (Ma.Ra.Cah Records, 2015) (Symfonische Rock)

Conqueror uit Sicilië, Italië, bestond van 1994 tot 1999 in diverse bezettingen en na een periode van 3 jaar rust, besloot oprichter Natale Russo om Simona Riga bij de band te halen, waarna de band vanaf die tijd een vaste bezetting kent, die sinds 2003, met de regelmaat van de klok, hun muziek uitbrengt.
"Un' Altra Verità" is het zesde album van de Italiaanse symfonische rock band Conqueror en de opvolger van het in 2014 verschenen album "Stems".
De band bracht verder nog de EP "sprazzi Di Luce" (2009) en de CD's "Madame Zelle" (2010), "74 Giorni" (2007), "Storie Fuori Dal Tempo" (2005) en "Istinto" (2003) uit en verscheen op diverse tribuut CD's met een nummer.
Tegenwoordig bestaat de band nog uit 4 personen, want Sabrina Rigano – fluit / saxofoon, Mario Pollino – sologitaar en Gianluca Villa – basgitaar zitten niet meer in de band en zijn vervangen door Ture Pagano en Peppe Papa, zodat de band momenteel bestaat uit: Simona Rigano – zang / synthesizer, Natale Russo – drums / percussie, Ture Pagano - sologitaar en Peppe Papa - basgitaar.

De CD/DVD "Un' Altra Verità", die via het Ma.Ra.Cash Records label is uitgebracht, bevat live opnames van het concert, dat op 16 mei 2014 te Naxos gespeeld werd, waarop van alle albums, helaas op "Madame Zelle" na, nummers te beluisteren zijn en waarvan de eerste 5 nummers van hun laatst verschenen album "Stems" komen en start met "Gina", waarin ik een heerlijke progressieve symfonische rock song te horen krijg, die diverse uitstekende tempowisselingen bevat, waardoor de band het bijna 11 minuten durende nummer spannend weet te houden.
Daarna krijg ik "Di Notte" voorgeschoteld en hierin laat de band me genieten van een schitterende symfonische rock song, waarin ook nu weer enkele prima  tempowisselingen zitten en de band overschakelt van rustig naar sneller om vervolgens terug te komen in het ritme waarmee de song begon. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Dan volgt "False Idee", dat tot halverwege het nummer instrumentaal gespeeld wordt, waarna de zang van Simona er bij komt en het nummer verandert in een prachtige mix van pop en symfonische rock.
In "Un' Altra Realtà" krijg ik opnieuw een heerlijke mix van pop en rock te horen met daarin diverse tempowisselingen, die swingt als een trein en in  "Sigurtà" laat de band me weer genieten van een uitstekende swingend symfonische song, waar verscheidene tempowisselingen in zitten.
Vervolgens krijg ik een nummer te horen van het album "Istinto", getiteld "Pensieri Fragili", waarin ik een fantastisch rustig nummer te horen krijg, dat ook nu weer enkele uitstekende tempowisselingen bevat, waarna "No Photo" van het album "Storie Fuori Dal Tempo" volgt, dat in een lekker swingend ritme gespeeld wordt en licht Oosterse invloeden bevat, maar na een tempowisseling halverwege het nummer in een rustiger tempo over gaat en ik een heerlijk progressief rock nummer te horen krijg.
Het volgende nummer heet "La Strada Del Graal" en komt van het album "Istino" en ook hierin laat de band me weer genieten van een lekker in het gehoor klinkende mix van progressieve en symfonische rock, die verscheidene tempowisselingen heeft en gevolgd wordt door "Cormorani" van de CD "74 Giorni", een kort nummer, dat alleen op piano gespeeld wordt en vlekkeloos over gaat in het laatste nummer van het album, getiteld "L'Ora Del Parlare (end Entropia)" van "Istino", waarin het tempo gemiddeld te noemen is, de muziek een swingend ritme kent en prima tempowisselingen het nummer spannend weten te houden.
De DVD bevat een extra song, getiteld "Echi Di Verità" en in dit schitterende nummer van "Stems" krijg ik een fantastische swingende song te horen, die net als de andere nummers enkele uitstekende tempowisselingen bevat.

Conqueror heeft me met "Un' Altra Verità" meer dan eens bewezen een geweldige band van grote klasse te zijn, die hun live uitvoeringen precies zo weet te spelen, alsof ze in de studio opgenomen zijn en ik heb dan ook met volle teugen van dit album genoten, waardoor ik iedere liefhebber van symfonische rock de CD/DVD kan aanraden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten