maandag 2 mei 2016

Review: The Come 'N Go - Tumbling Heights (Voodoo Rhythm Records, 2016) (Garagerock)

The Come 'N Go werd in 2001 te Biel, Zwitserland, opgericht door Alain - zang en mondharmonica, Benu - sologitaar, Filou - sologitaar en Marina - drums
Sinds de oprichting speelde de band  meer dan 100 live shows, onder andere in Nederland, Duitsland en Zwitserland en maakte 3 albums ("Rhythm N' Blood", 2003; "2", 2005 en "Something's Got To Give", 2008), die alle drie via het Voodoo Rhythm Records label op zowel LP als CD verschenen.
Ook deden er zich in de loop der jaren enkele bezettingswisselingen voor en de huidige formatie bestaat uit: Marina - drums, zang en keyboards, Philippe - sologitaar en drums, Franz - sologitaar, Rob - basgitaar, Alain - zang, mondharmonica, keyboards en sologitaar plus gastmuzikanten Markus - noise en Benu - sologitaar (1 nummer).

Het album "Tumbling Heights", dat net als voorgaande albums weer door Voodoo Rhythm Records op LP en CD uitgebracht is, bevat 10 nummers en start met "Chateau Phoquoeupe", waarin ik een ruige mix van rock & roll en garagerock te horen krijg en de band een lekker in het gehoor klinkende song laat horen, die gevolgd wordt door "Attitude", een heftige swingende rock song met een over de top trash gitaar mix. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Ook "Today Sometimes" is een heftig garagerock nummer, dat in een vrij hoog tempo gespeeld wordt, waarna de band "Yona's Blues" ten gehore brengt en daarin krijg ik een heerlijk stukje blues gemixt met garagerock en cajun te horen, dat me in beweging zet.
Daarna volgt "David Briggs' Talk", waarin The Come 'N Go me een fantastische swingende acid-garagerock song voorzet en daarbij wordt de tekst min of meer opgezegd en dit nummer wordt gevolgd door "I'll Sing You A Song", een uitstekende mix van pop, country en garagerock, die tevens lichte blues invloeden bevat.
Dan hoor ik "Borderland", een kort experimenteel stukje muziek met solo zang van Marina, waarna de band me een geweldige swingende rock song voorschotelt, die iets over de helft van het nummer in totale chaos uitmondt en "Lemmy" getiteld is.
In "We Go On" krijg ik een fantastische swingende rock & roll song te horen en in "What Is It" speelt de band een prachtige melodische mix van pop en rock.

"Tumbling Heights" van The Come 'N Go is een prima plaat, die vol staat met uptempo rock muziek en ik kan liefhebbers van garagerock dan ook aanraden dit album eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten