maandag 16 mei 2016

Review: Gioumourtzina - Blakk Metall (Inner Ear Records, 2016) (Elektro)

Gioumourtzina uit Thessaloniki, Griekenland, die in april 2014 werd opgericht, bestaat uit: Anestis Neiros - zang en synthesier en John Tselikas - basgitaar.
In 2015 maakte het duo, door mond op mond reclame, een lokale hit met het nummer "Russian Market", die vervolgens het internet veroverde en daarna ook de rest van Griekenland.
Op 22 april 2016 bracht het Inner Ear Records label hun debuut album "Blakk Metall" zowel op CD, vinyl en digitale download uit.

Het album bevat 8 nummers en begint met "Leviathan", waarin ik een fantastisch vrij zwaar elektro nummer te horen krijg, dat een zeer dansbaar ritme heeft en gevolgd wordt door "Russian Market", waar de band in Griekenland mee door brak en ook hierin laat Gioumourtzina me een lekker swingend instrumentaal elektro nummer horen, waarbij stil zitten geen optie is.
Daarna schotelt de band me "Chinese Battleship" voor en daarin speelt de band een lekkere swingende dansbare 80er jaren elektro pop song, waarin tevens een  discoklap zit en deze wordt gevolgd door "The Rundown", een heerlijke mix van disco en elektro, die swingt.
Dan volgt "Lobby Raver", een zeer swingende elektro song, die sterke invloeden van de jaren 80 bevat en uitstekend dansbaar is, waarna ik "Palaces In The Night Terror" hoor en daarin laat de band me genieten van een geweldig licht hypnotiserend elektro nummer met Chinese invloeden , waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Chrysostomou Smyrnis" zet de band me opnieuw een verrukkelijke elektro song voor, waar wisselende tempo's in zitten en in "Glasgow" krijg ik opnieuw zo'n schitterende hypnotiserende elektro song te horen, die me in beweging brengt en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.

"Blakk Metall" van de Griekse band Gioumourtzina bevat 8 heerlijke nummers, waar ik van begin tot eind van genoten heb en ik kan dit album dan ook voor de volle 100% aanraden aan een ieder, die van dansbare elektro houdt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten