maandag 31 juli 2017

Review: Zen Dub & The Alchemist - Shangri-La (Stone Age Music, 2017) (New Age Music)

Zen Dub (Kai Norton) is een drum & bas producer/dj uit Glastonbury, Engeland, die sinds 2014 zijn muziek uitbrengt, alleen of samen met andere muzikanten.
Samen met The Alchemist (Lui Krieg), eveneens uit Glastonbury en tevens eigenaar van de new age winkel Stone Age heeft hij een aantal CD's uitgebracht, waaronder "Shangri-La" uit 2017, die via het Stone Age label verscheen.

"Shangri-La" is één lang nummer, waarin het duo me mee neemt op een reis over de hoogste toppen van de Himalaya, om terecht te komen in de mysterieuze vallei Shangri-La.
Muziek van Tibetaanse klankschalen en boventonen zingende monniken worden gecombineerd met natuur geluiden en etherische pads, die me langzaam in trance brengen, waardoor ik een gevoel van gelukzaligheid over me krijg en me het idee geven, dat ik in aanraking kom met een hoger bewustzijn.
Tevens krijg ik een gesproken boodschap mee voor een gelukkiger leven, door het in eigen handen te nemen en verantwoordelijkheid te nemen van mijn daden en God te zien in alles, waardoor ik geen geloof hoef aan te hangen.

Zen Dub & The Alchemist hebben me met "Shangri-La", dat iets meer dan 43 minuten duurt, van begin tot einde in de ban van hun muziek gehouden en met hun schitterende muziek en tekst hebben ze mijn geest tot rust weten te brengen.
Deze CD is dan ook een aanrader voor een ieder, die in het leven geïnteresseerd is en die zichzelf wil leren kennen, om zich daarna verder uit te diepen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten