maandag 9 april 2018

Review: Miss Ludella Black And The Masonics - Till You Lie In Your Grave (Damaged Goods Records, 2018) (Rock)

Ludella Black was een oorspronkelijk lid van de uit Medway, Engeland, afkomstige band The Del-Monas, om zich later aan te sluiten bij haar vriendinnen Holly Golightly, Kyra Rubella en 'Bongo' Debbie in de band Thee Headcoatees.
Nadat die band in 1999 ten onder was gegaan bracht ze 3 solo albums uit: "She's Out There" (Damaged Goods Records, 2000), The Masonics Featuring Ludella Black: "Outside Looking In" (Vinyl Japan, 2005) en Miss Ludella Black Featuring The Masonics: "From This Witness Stand" (Damaged Goods Records, 2008).
Tevens verschenen de 7" singles: Miss Ludella Black with The Masonics: "The Skull Of A Man" (Smartguy Records, 2002), The Masonics Featuring Ludella Black: "You Waster You" / "Truth Will Out" (Circle Records, 2007) en The Masonics With Ludella Black: "Sometimes Friend" (Circle Records, 2009).
Op 18 mei 2018 verschijnt haar album "Till You Lie In Your Grave And Other Favourites", waarop 14 nummers staan, via Damaged Goods Records op CD, LP en als digitale download.
Vermeldenswaardig is verder nog, dat de nummers in haar thuis stad Rochester, Kent werden opgenomen in Jim Riley's Ranscombe studio.

Het album begint met het titel nummer "Till You Lie In Your Grave" en daarin krijg ik een swingende jaren 60 gerelateerde rock song te horen, die enkele subtiele tempowisselingen heeft en gevolgd wordt door "Am I Going Insane?", een heerlijke aanstekelijke dansbare uptempo rock song, die swingt als een trein en een cover is van het Black Sabbath nummer.
 Daarna zet Miss Ludella Black And The Masonics me "The Brother I Never Had" voor en hoor ik een prima, vrij rustige, pop song, die met een eentonig ritme begeleid wordt, waarna "You Don't Know Right From Wrong" volgt en de band me op een fantastische swingende beat song trakteert, waarbij stil zitten geen optie is.
In "Monotony" krijg ik een lekker in het gehoor klinkende rock song voorgezet, die in een cabaret niet zou misstaan en uit de jaren 50 geplukt zou kunnen zijn en in "Cruel Anniversary" laat de band me genieten van een swingende rock song, die invloeden van rock & roll en muziek van bands als The Shadows en Ventures heeft.
Dan zet Miss Ludella Black And The Masonics me het swingende "A Creature Called Doubt" voor, waarbij ik opnieuw in beweging kom en deze geweldige rock song wordt gevolgd door "Save My Soul", een heerlijke aanstekelijke western gerelateerde song, die een hoog dansbaar ritme heeft.
Vervolgens speelt de band "Every Little Bit Of Me", een rock & roll song in de stijl van het Chuck Berry nummer "Not Fade Away" en hierin zitten tevens lichte surf invloeden verwerkt en dit nummer wordt gevolgd door "I'm Not Gonna Cry", een verrukkelijke rustige song, waarin de band terug grijpt naar de muziek uit eind jaren 50, begin jaren 60.
Verder hoor ik "Wait", waarin de band een prima cover van dit Beatles nummer laat horen, "Love You I", een lekkere vrolijk klinkende aanstekelijke pop song, waarbij stil zitten wel erg moeilijk is en door het gebruik van de Hawaii gitaar krijgt het nummer iets exotisch.
"Dead Sea Fruit" is een afwisselende garagerock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en "I'm Not Playing Your Game No More" een geweldige rock song, die lichte surf invloeden heeft en in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.

"Till You Lie In Your Grave" van Miss Ludella Black And The Masonics bevat 14 uitstekende songs, waar ik met plezier naar geluisterd heb en ik kan deze fantastische plaat dan ook ten zeerste aanraden, aan een ieder, die van beat, rock & roll en swingende muziek houdt. (sorry, nog geen video beschikbaar)

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten