maandag 10 juli 2017

Review: Destination Lonely - Death Of An Angel (Voodoo Rhythm, 2017) (Garagerock)

Destination Lonely is een garagerock band uit Toulouse, Frankrijk, die in 2010 hun debuut 10" vinyl EP "Fun Is Dead" uitbracht via Sentenza Records en toen bestond uit: Marco Fatal - sologitaar en zang, N-Wrong - basgitaar en zang en Nath - drums.
In 2012 werd deze 10" gevolgd door de mini-LP "Kiss Or Kicks", die via Les Disques Steak verscheen, waarop de band bestond uit: Marco Fatal - sologitaar en zang, Vince Posadzki - basgitaar en zang en thibaut - drums en zang, terwijl de bandbezetting op de nieuwe CD "No One Can Save Me" uit 2015 opnieuw anders is en tegenwoordig bestaat uit: Marco Fatal - sologitaar en zang, Lo' Spider - basgitaar, zang, orgel en percussie en Wlad - drums en percussie.
Eerder speelde Marco en Wlad samen in de band The Fatals, die hij in 2001 oprichtte, terwijl Lo'Spider eerder in The Jerry Spider Gang actief was.
De CD "No One Can Save Me", is in 2015 door het Voodoo Rhythm Records label uitgebracht en tussen juni en december 2014 in de Swampland studio te Toulouse opgenomen.
De opvolger hiervan heet "Death Of An Angel", uit 2017, is eveneens via Voodoo Rhythm Records uitgebracht en bevat 10 nummers.

Het album start met "Dirt Preacher", waarin ik de band een vrij snelle heftige mix van punk en rock & roll hoor spelen, die gevolgd wordt door "Staying Underground", een fantastische punkrock song, die met hoge snelheid gespeeld wordt en me terug voert naar eind jaren 70.
Daarna speelt de band de titelsong "Death Of An Angel", waarin ik een schitterende rustige garagerock song voorgeschoteld krijg (luister naar dit nummer via de youtbe link onder de recensie), waarna "I Don't Mind" volgt en ik een lekker swingende garagerock te horen krijg.
Dan hoor ik "Vanessa" en dit is weer zo'n verrukkelijke rustige rock song, die lichte psychedelische invloeden heeft en een aanstekelijk ritme bevat, terwijl de tekst gedeeltelijk in het Engels en Frans gezongen wordt.
In Straight From Hell" speelt Destination Lonely opnieuw een vrij rustige rock song en in "Outreau" krijg ik een licht chaotisch instrumentaal nummer te horen, dat een eentonig hypnotiserend ritme bevat.
Vervolgens zet de band me "Only One Thing" voor en hoor ik een heerlijke rustige garagerock song, waarin de band op zijn best is en deze had in de jaren 60 gemaakt kunnen zijn.
Verder hoor ik "Waste My Time", een uitstekende rock song, waarin het tempo gemiddeld te noemen is en de muziek een aanstekelijk ritme heeft, waarop ik moet meebewegen en in het laatste nummer, dat "I Walk Alone" heet, laat de band me nogmaals genieten van een prachtige rustige rock song.

"Death Of An Angel" van Destination Lonely laat me 2 kanten van de band zien, waarbij de rustige kant me het meest aanspreekt, hoewel de uptempo nummers ook niet te versmaden zijn en ik kan deze schijf dan ook van harte aanbevelen aan een ieder, die van punk, garagerock en aan een zestiger jaren gerelateerde ballad houdt.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten