maandag 24 juli 2017

Review: Eurasia - Ilmondoarovescio (Banksville Records, 2017) (Progressieve Jazz Rock)

Eurasia is een band uit Piemonte, Italië, die bestaat uit: Moreno Delsignore - zang, Marco Cavallo - sologitaar, Paolo Cagnoni - basgitaar, Simone Torriano - piano en Diego Marzi - drums.
De band bracht 16 mei 2017 hun debuut album "Ilmondoarovescio", (de wereld op zijn kop) op CD en als gratis digitale download uit via het Banksville Records label.

Het album, dat 10 in het Italiaans gezongen nummers bevat, start met "Un Mondo A Rovescio" en daarin krijg ik een heerlijke mix van jazz en progressieve rock te horen, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt en gevolgd wordt door "Fatti I Fatti Tuoi", een spannende mix van progrock, hardrock en jazz, waarbij het tempo van de muziek hoog ligt en swingt.
Daarna zet de band me "Il Buio Nero" voor een hoor ik een uitstekende pop rock song met indringende zang, waarbij het tempo vrij rustig is, waarna ik "L'Avvenire Di Un Illusione" voorgeschotelt krijg en daarin laat de band me opnieuw een prima rock song horen, waarbij de muziek een mix is van jazz en progressieve rock.
Dan volgt "Il Fantasma Del Tiranno", een lekker in het gehoor klinkende mix van hardrock, progressieve rock en pop met uitstekende indringende zang, zoals alleen Italianen dat kunnen en dit nummer wordt gevolgd door "Vado Contro", een fantastische swingende symfonische rock song.
In "il Segreto Nascosto" zet Eurasia me mooie pop song voor, waar diverse subtiele tempowisselingen in zitten  en in "La Luna In Tasca" krijg ik weer zo'n prachtige pop rock song te horen, die invloeden van jazz bevat en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
Vervolgens hoor ik "Bispensiero", dat met gesproken tekst begint, waarna een geweldige mix van progressieve rock en jazz volgt, waarin ook plaats is voor improvisatie en die technisch van hoogstaande kwaliteit is.
Het laatste nummer heet "Sorano Tamoto", waarin de band me opnieuw een schitterende pop rock song voorzet, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.

"Ilmondoarovescio" van Eurasia is een prima debuut van deze band, die muziek maakt, die technisch uitstekend in elkaar zit en het beluisteren meer dan waard is en ik kan dit album dan ook aanraden aan een ieder, die van pop, jazz, progressieve en symfonische rock houdt.(luister naar korte stukjes van het album via de youtube link onder de recensie)

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten